onsdag 28 november 2007

Upplägg för projektet

Upplägg
Jag har bestämt mig för att mitt projekt ska vara att jag skriver en deckare, en riktig roman alltså. Självklart förväntar jag mig inte att jag kommer bli klar med hela under endast ett par få månader. Men jag vill avsluta kursen med att projektet ska ha goda förutsättningar för att bli färdigt. Tänker däremot inte skriva vad den ska handla om här. Det får ni se sen. Det kommer innehålla vändningar och målet med den är att den ska få skapa sig själv. Det brukar bli bäst då. I fall det inte finns några krav för hur den ska sluta. Jag vill inte förstöra för er heller. Jag känner att jag kommer att ha mycket tid att skriva på under jullovet. Jag vet ungefär vart jag vill att berättelsen ska ta vägen, men det kan ändras. Vi får se.
Tänker försöka skriva ett par kapitel i veckan. 2-4 stycken. Det varierar lite granna på tid och hur långa dom är. Ser faktiskt riktigt mycket fram emot det här projektet. Hoppas det går bra för alla er andra.

3 kommentarer:

Nadja sa...

Det verkar jättespännande! Ska bli kul att läsa!

Lisa sa...

Väntar med spänning på utlägget av denna roman!

Anonym sa...

Det låter spännande, jag är förväntansfull! You go girl. hihi.